Streamerek, esportolók, gamerek, mobiljátékok és hardverek – egy sok összetevős piac, ami jelenleg globálisan 1 milliárd dolláros, Magyarországon pedig 50 milliárd forintos forgalmat bonyolít le. Sok digitális szereplőhöz hasonlóan a világjárvány óriási löketet adott a már egyébként is évek óta folyamatosan növekedő szegmensnek. Becslések szerint 2021-ben nagyjából 640 ezer magyar játszott rendszeresen, ez pontosan ennyi, jellemzően reklámkerülő fogyasztót jelent, akiket jól célzott hirdetésekkel el lehet érni valamilyen videojátékos tartalmon keresztül.
A neo két kollégája, Feri és Marci a Lenovo Honvéd Esport szakági vezetőjével, Mezei Péterrel kiegészülve járta körbe a piac adta lehetőségeket. Érdekes számok és jelenségek (pl. Snoop Dogg is videojátékokat streamel már) mellett szó esett az esport és hagyományos sportok kapcsolatáról, az esport szakosztályokról és ligákról. Ahogy arról is, hogy egyre több cég és márka ismeri fel a szegmensben rejlő potenciált és vesz részt akár szponzorként, akár hirdetőként. Az online megjelenések mellett az offline rendezvények, versenyek is egyre gyakoribbak a Gamerland elnevezésű, kifejezetten erre a célra létrejött létesítménynek köszönhetően.
Ez mind persze csak a jéghegy csúcsa, de ne búsulj nagyon, ha erről lecsúsztál – a következő hónapokban megismételjük az előadást! Érdemes rendszeresen csekkolni a digitális előadások oldalát, hogy biztosan ne maradj le kedvenc témáidról.