1994 végén tartottak egy szokásosnak tűnő reggelit az egyik Los Angeles-i szállodában. Az asztalnál a Pixar stúdió négy kreatív fejese ült. A reggelin a következő ötletek születtek: film, amiben a szekrényben lakó szörnyek a gyerekek sikolyából nyernek energiát; film, amiben egy hal az elveszett fiát keresi a Csendes-óceánon. Így született meg a Szörny Rt. és a Némó nyomában ötlete. Közel 30 évvel később a Neo kreatívjai összeültek az egyik Ensana hotelben, hogy megalkossák a szállodalánc brand bevezető kampányát. Nézzük, mi sült ki belőle!
Feladatunk
Azt már látjuk, hogy egy szállodában – legyen az Amerikában vagy Magyarországon – korszakalkotó ötletek születhetnek, de milyen más élmények várhatnak még ránk ott? Elsősorban kényelem, relaxáció, de legfőképpen egészséges pihenés. Csapatunk előtt így adott volt a feladat: a fenti üzeneteket kreatívan, de hatékonyan átadni, ezzel népszerűsítve a belföldi utazásokat, legfőképpen az Ensanához tartozó szállodákat.
Célközönség
A kampány során elsődlegesen az olyan, fiatal 30+-os párokat céloztuk meg, akik még nem vállaltak gyermeket, illetve azokat az 50+-os párokat, akiknél ugyan van már gyerek, de azok nagyobbak. Másodlagos célcsoportként pedig a magyar családokat határoztuk meg a következő jellemzőkkel: AB státusz, országos, de budapesti fókusszal, érdeklődnek az utazás, a wellness, az egészség, a kikapcsolódás, a pihenés iránt.
És bár az új brand fő üzenete az egészségmegőrzés lett, látnunk kellett, hogy a célcsoportunkat alkotók többsége inkább pihenni, jót enni-inni, fürdeni jár a különböző wellness szállodákba, nem pedig gyógyulni, ezért a kampány során a szokottnál nagyobb hangsúlyt kaptak az egyes melléküzenetek is.
Stratégia
A kampány első részét 2023 tavaszán élesítettük. Nem kis felelősség nyomta a vállunkat, hiszen az Ensana Európa vezető gyógyszállodalánca, jelenleg 5 országban 27 szállodával van jelen, kizárólag híres gyógyfürdőhelyeken, saját gyógy- vagy termálvízzel. Magyarországon öt, korábban Danubius nevet viselő szálloda tartozik a márkához: a budapesti Thermal Margitsziget és a Grand Margitsziget, a sárvári Thermal Sárvár, a hévízi Thermal Hévíz, valamint a Thermal Aqua Health Spa Hotelek.
A kampányt ismertségnövelésre alkalmas eszközökkel indítottuk, így költséghatékonyan tudtuk megszólítani a célcsoportunkat. A programmatic megjelenések mellett nagyméretű, látványos kreatívokkal, tartalmi együttműködések, valamint influencerekkel is megtámogattuk a kampányt. Utóbbi esetben nem túlhasznált celebekkel, hanem valódi véleményvezérekkel dolgozunk együtt.
Az edukációs kampányelemként használt eDM-ek és nagy elérésű oldalakon megjelentetett PR cikkek mellett egy különleges nyereményjátékot is indítottunk az Utazómajommal, amely a magas bevonódáson túl népszerűsítette, informálta és cselekvésre sarkallta az érdeklődőket.
Eredmények
Brand awareness kampányunk jócskán túlszárnyalta a várt eredményeket és a korábban becsült KPI-okat. Összesen közel 20%-kal több megjelenést mérhettünk, ráadásul a figyelemfelkeltő kreatívokkal és üzenetekkel a tervezett átkattintási számok dupláját értük el.
A túlteljesítéseknek hála a költséghatékonysági mutatóink is kiugró eredményeket hoztak. A Meta kampányra vonatkozó márkaismertség növekedési felmérésünk pedig kimutatta, hogy a kampány hatására 3,2%-kal növekedett az Ensana hotelek ismertsége, illetve 7,5%-kal nőtt azok aránya, akik a kampányidőszakban találkoztak a Facebookon a hirdetéseinkkel.
Zárszó
Összeségében elmondható, hogy egy nagy versennyel bíró piacon sikerült áttörést hoznunk egy jól átgondolt, kreatív, szívvel is megtámogatott kampánnyal. Úgyhogy hamarosan mi is elugrunk az egyik Ensana szállodába kipihenni a kampány fáradalmait, meg azért, hogy ötleteljünk egy új projekten. Talán pont a tiedén…
Sütiket használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. További részleteket a sütitájékoztató tartalmaz.