A Dr. Oetker sütésben magasan piacvezető. Stílszerűen fogalmazva: már nem nagyobb szeletre vágyik a tortából, hanem nagyobbra szeretné sütni azt, vagyis fő célja a fogyasztói szokások formálása, a sütés népszerűsítése. 2011 óta ezt a Sütnijó.hu receptmagazinnal (www.sutnijo.hu), valamint a hozzá kapcsolódó kampányokkal történik. Nézzük, hogyan tudott ebben segíteni nekik a neo csapata!
Feladatunk
Ügyfelünk elvárása alapján feladatunk vásárolt médián keresztüli minőségi forgalom terelése volt az oldalra – alacsony visszafordulási arány és magas weboldalon eltöltött idő mellett.
Elsőként Magyarországon összemixeltünk három eszközt: az olcsó, és remek célzást lehetővé tevő programmaticot, a nagyobb bevonódást eredményező, tartalmi formátumokat alkalmazó natív hirdetéseket, valamint a bannerkiégést kivédő, több száz hirdetésvariánst lehetővé tevő dinamikus kreatívokat.
Végy egy kampánycélt: forgalomterelés a Dr. Oetker Sütnijó oldalára.
Válaszd ki a hozzávalókat: programozott hirdetésvásárlás; dinamikusan változó hirdetésvariánsok; reklámszöveg helyett tartalom, azaz receptek.
Gondosan keverd össze az alapanyagokat: használj open RTB-t a nagyobb elérésért és pontosabb optimalizálásért. Jeleníts meg több száz receptet dinamikus bannereken keresztül anélkül, hogy egyenként le kellene gyártani őket. A banner fix részei: logó, rövid kampány üzenet, CTA gomb; dinamikus elemei: a landing oldalból behúzott receptek – recepthez tartozó kép, recept címe, recept rövidített leírása.
Miért úttörő a fenti megoldás?
Bár már itthon is elérhetőek a jellemzően médiacégek által használt automatizált, natív hirdetéseket kiszolgáló rendszerek, de arra még nem volt példa, hogy nem ezeken a platformokon – vagyis nem híroldalakon cikkek alatti ajánlóban megjelenítve –, hanem bármilyen website-on, a megszokott display zónákban, sztenderd IAB formátumokban fussanak tartalomalapú, dinamikusan változó reklámok.
A kampány során a DataXu programozott hirdetési szolgáltatását, a Dynamic Advert Optimizer rendszerét és a Dr. Oetker receptjeit használtuk.
A szokványos display kampányokhoz képest egy nagyságrenddel magasabb, 1%-os átkattintási arányt értünk el. Főleg azokat az érdeklődőket tudtuk rávenni a kattintásra, akik már a bannerhelyeken is számukra érdekes tartalommal találkoztak.
A kampányidőszak alatt az oldalon megszokottnál 10 %-kal több időt, 1 perc 28 másodpercet töltöttek a látogatók, vagyis a dinamikus-programmatic-natív kampányból érkező látogatók sokkal affinisabbnak bizonyultak az oldal tartalmára. Ezt alátámasztja az is, hogy a kampányidőszak alatt csupán 17.33% volt az oldalt meglátogatók visszafordulási aránya az amúgy jellemző 19,49 %-hoz képest.
Sütiket használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. További részleteket a sütitájékoztató tartalmaz.