Nem izomból oldottuk meg – Scitec Gym és Scitec Endurance termékbevezetés a világ 27 országában
„Egyetlen, érzelemmel és történettel megtöltött kampány ezerszer meggyőzőbb, mint egy PowerPointból álló adathalom. Támadhat valakinek zseniális ötlete, de ha nem tud rávenni, hogy fizessek érte, akkor az egész nem ér semmit.” – a neves kommunikációs szakember, Carmine Gallo szavai ezek, amelyekhez mi is tartottuk magunkat, mikor hozzáláttunk a Scitec Hungary Gym és Endurance márkájának bevezetéséhez. Ezt most nem izomból, agyból oldottuk meg.
Ha alaposabban szemügyre vesszük a Scitec életfáját, azt látjuk, hogy a márka a kezdetekben főleg a profi testépítők piacán mozgott sikeresen. Csakhogy azok a táplálékkiegészítők, amelyek hatékonyan segítik egy élsportoló munkáját, nagyot dobhatnak egy amatőr sportoló fizikumán, állóképességén is. Erre reagálva a Scitec két új termékportfólióval lépett piacra. A Gym és az Endurance márkákkal már főleg az átlag edzőterembe járó nők és férfiak felé nyitott. Míg a Gym termékei elsősorban azoknak hasznos, akik az izomnövekedést célozták meg, addig az Endurance az állóképességi sportok (futás, biciklizés, gyaloglás, stb.) kedvelőinek készültek.
Stratégia
Az új termékek bevezetése teljes körű kommunikációs stratégiát kívánt, amely magában foglalta a kreatív megvalósítást, médiatervezést és -vásárlást a digitális médiában, mindezt a világ 27 országában. A kampány során a következő feladatok vártak csapatunkra:
Komplex nemzetközi közösségi média stratégia kidolgozása
Akcióterv készítése és közösségi KPI-ok felállítása
A két új márka közösségi médiás kulcsképének és identitásának kialakítása
Új közösségi média csatornák és platformok beindítása
Tartalomstratégia kidolgozása, illetve tartalomkészítés magyar és angol nyelven, beleértve képes és videós tartalmakat, valamint havonta több mint 120 közösségi média posztot
Videóforgatás és fotózás
Cikkírás
Trendek figyelése, tesztelése és optimalizálása, valamint hirdetések kezelése
Eredmények
És az eredmények? Azokért talán még érem is járna az Arnold Classicon. Az új Facebook oldalakkal (itthon és globálisan) 17 000 új követőt, valamint 51 milliós elérést és 220 millió megjelenést szereztünk rövid idő alatt, miközben a frissen indított Instagram csatornák több mint 120 000 interakciót generáltak.
Ahogy mi láttuk
Ahhoz, hogy valid tartalmakat tudjunk gyártani, a kreatívcsapatunk mellé szakértőket állítottunk. Erre már csak azért is szükség volt, mert a táplálékkiegészítő kategória az egyik legszigorúbb szabályozás alá esik. A kreatívjaink gondoskodtak a színes, izgalmas stílusról, a szakértők pedig a precíz, tényeken alapuló szakmai tartalomról.
Emellett kiemelt figyelmet fordítottunk az egyedi videótartalmak és blogbejegyzések megalkotására, amelyeket magyar és angol nyelven is elkészítettünk.
A kampány során lényegében tető alá hoztunk egy kommunikációs ökoszisztémát, amely magában foglalta a videós tartalmakat, a Facebook és Instagram posztokat, valamint blogbejegyzéseket.
Zárszó
És hogy mire volt szükség az átütő sikerhez? Talán a fentiekre, vagy talán Arnold Schwarzenegger szavainak megfogadására, miszerint: „Ha naponta 6 órát alszol, akkor 18 marad. Ebbe bőven belefér sok munka, tanulás és még a szórakozás is. Tudom, hogy ilyenkor sokan felszisszennek, hogy hé, én 8-9 órát alszom. Hát javaslom, aludjanak gyorsabban.” Nekünk bejött a jó tanács, tető alá is hoztunk egy sikerkampányt, úgyhogy most alszunk egyet… de csak 6 órát, és azt is gyorsan, aztán pedig We’ll Be Back!
Sütiket használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. További részleteket a sütitájékoztató tartalmaz.