„Nem kellett volna whiskyről Martinire váltanom.” Állítólag ezek voltak Humphrey Bogart utolsó szavai a halálos ágyán. Nos, ezt a váltást a Whiskyology sem ajánlja senkinek. Ajánl viszont valami mást: fantasztikus whiskyket a világ minden tájáról. És hogy James Bondon kívül senkinek még csak eszébe se jusson martiniznia, elkészítettük az ütős Whiskyology portált.
Vannak, akik szerint a whisky elősegíti a kreatív gondolatok megszületését. Így aztán, mikor megkaptuk az ukázt, hogy készítsünk egy igazán figyelemfelkeltő whiskys portált a Pernod Ricard számára, először mi is a pohár fenekére néztünk.
Célpiac
A megbízótól kapott vízió egyértelmű volt: létrehozni egy olyan whisky portált, amely több ország 35+ A státuszú férfiait szólítja meg, miközben bemutat olyan közkedvelt márkákat, mint a The Glenlivet, a Ballantine’s, a Chivas, vagy éppen a 100 Pipers. Mindezt kreatívan, több nyelven megjelenítve.
Stratégia
Nem egy webshop létrehozása volt tehát a feladat, sokkal inkább egy nemzetközi online magazin megalkotása, amely izgalmas és magas minőségi tartalmakon keresztül mutatja be a Pernod Ricard márkáit. Cél volt még, hogy a portál segítse a márkaismertség folyamatos építését, a relevanciaépítést, valamint az értékesítést.
A whiskyology.com portál megvalósítása során a reszponzív webdizájn technológiát alkalmaztuk. Amellett, hogy a technológia az egyik legmodernebb megoldás, figyelembe kellett vennünk azt is, hogy a whiskyology.com több piacra készült, az egyes országokban pedig az elsődleges tartalomfogyasztási eszköz nem mindig az asztali számítógép vagy a laptop, hanem a táblagép és az okostelefon.
A Whiskyology magazin vizuális és funkcionális kialakítása során a “mobile first” elv lebegett a szemünk előtt. Az oldal felhasználói felületének tervezése alatt minden navigációs elemet, tartalmi egységet úgy terveztünk meg, hogy azok kényelmesen használhatóak legyenek tableten, és kisképernyős okostelefonokon is. A gombok kellő méretűek ahhoz, hogy ujjal is kényelmesen tappolhatóak legyenek, valamint “roll over” funkciókat sem használtunk navigációs információk megjelenítésére.
A tipográfia kialakítása során egy dologból nem engedtünk: a legkisebb okos eszközökön is minden egyes mondat és szó könnyen olvasható legyen. Ezt úgy értük el, hogy a karakterméret dinamikusan változott attól függően, hogy éppen milyen eszközön nyitottuk meg a portált.
További szerepünk
A whiskyology.com portál létrehozása után a Neo feladata lett a nemzeteken átívelő projektgondozási rendszer kialakítása, annak folyamatos finomhangolása. Ehhez olyan tartalomfrissítési és karbantartási stratégiát dolgoztunk ki, amely nem csak papíron, de a gyakorlatban is kiválóan megállta a helyét. Emellett az országok koordinációját is teljes mértékben a Neo végzi, mindezt automatizált keretek között, a végletekig leegyszerűsítve a bonyolult, többszintű, többnyelvű elfogadási és élesítési folyamatokat. A megbízó feladatai ezáltal teljes mértékben a tartalomfejlesztésre összpontosulhatnak.
Zárszó
És hogy szerintünk milyen lett a kampány? Olyan, mint a jó whisky. Gyorsan és könnyen az emberek fejébe szállt.