A streaming korszakában a tévé elé csábítani a 20-as, 30-as, 40-es korosztályt szép kihívás. Az AMC számára készített országos digitális kampányunkban, programmatic és social media megjelenésekkel, valamint látványos értéknövelő tartalmakkal mégis sikerült. Pedig elsőre nem sok esélyt adtak nekünk…
„Senki nem nyer a viadalon! Ennyi! Csak túlélők vannak, győztesek nincsenek!” - Haymitch Abernathy (Woody Harrelson karaktere a szériában)
Ezek szerint Haymitch nem látta Az éhezők viadala médiakampányunkat. Felzárkóztatóként készítettünk neki egy kis összefoglalót.
A kampány célja
2021 nyarát egy egész héten át tartó Az éhezők viadala maratonnal indította el az AMC. Ennek a filmünnepnek az online kommunikációját kellett megterveznünk, megfűszerezve pár egyedi megoldással. A kampány fő célja adott volt: minél több érdeklődőt csábítsunk a TV elé esténként, amikor a filmek műsorra kerülnek az AMC-n.
Koncepció
A kampány tervezése során a legnagyobb kihívást a korlátozottan elérhető kreatívok jelentették. A videós előzetesen kívül, a filmből kivágott jelenetfotókkal számolhattunk csak. Bár, ahogy Jennifer Lawrence-t ismerjük, ha megkérjük, talán elugrott volna egy budapesti fotózásra. Ennek, valamint a megfelelő alapanyagok hiányában a „kötelező” online felületek mellett olyan kreatív megoldásokra szorítkozhattunk, amelyek még így is képesek voltak kiemelkedni az óriási médiazajból.
Megvalósítás
Elsősorban programmatic és social media megjelenésekkel, valamint látványos, rich médiával készültünk a kampányra. A programmatic lábnál nem csak a YouTube adta lehetőségeket (pre-roll), hanem a videós bannerekben lévő potenciált is kimaxoltuk. A közösségi médiában nem álltunk meg a Facebook, Instagram „szentkettőségben”, indítottunk kampányt TikTokon és Pinteresten is. Az i-re a pontot egy újszerű, 3D-s megoldás tette fel, ami azonnal megragadta a célcsoport figyelmét.
Eredmények
Az előre meghatározott KPI-hoz képest 20%-kal teljesítettük túl az elvárt reklámmegjelenések számát. Hirdetéseink a programmatic csatornákon magas, 70 százalékot is meghaladó viewability-t értek el. Ennél is kiemelkedőbb azonban, hogy 60 ezernél is több kattintást realizált a kampány – ami az elérésre és videómegtekintésre optimalizált hirdetéseknél rendkívül jó eredményt jelent. Összességében elmondhatjuk, hogy a kampány során ügyfelünknek nem kellett sikerre éheznie.