Ez a kampányunk sem tudott megszökni a siker elől – Szökés Pretóriából digitális kampány
Vingardium leviosa! A terv az volt, hogy fogjuk az AMC egyik premierfilmjét, lebegtető bűbájt olvastunk rá, és elrepítjük egészen a csúcsig. Persze nem lehet mindenki Harry Potter, így nekünk varázsigék helyet egy kellően kreatív kampányra, Facebook képes és videós hirdetésekre, YouTube Pre-roll-ra, néhány full page videós megjelenésre, és persze figyelemfelkeltő display hirdetésekre volt szükségünk. Spoiler: az eredmény nem is maradt el.
A kampány célja
2020. december 27-én tűzte műsorára az AMC Magyarországon a Daniel Radcliffe főszereplésével készült Szökés Pretóriából című thrillert. Mivel a történet a Harry Potter univerzumán kívül játszódik, így a sikerhez jóval több kellett, mint pár varázslatos trailer.
A megjelenések és a videó megtekintések maximalizálása mellett a magas láthatóság volt a fő KPI. Mivel az ünnepi időszakban az átlagosnál is nagyobb a médiazaj, ezért figyelemfelkeltő, egyedi digitális megjelenések segítségével hívtuk fel a potenciális nézők figyelmét a filmpremierre.
A koncepció
A kampányban bár felhasználtunk nemzetközi anyagokat (trailer és fotósorozat) is, a fő csapásvonalat mi magunk alakítottuk ki. Újszerű, izgalmas és emlékezetes kreatívokkal egy, a szokásosnál komplexebb, több aspektusból megközelített ízelítőt állítottunk össze a film fontos momentumaiból.
Megvalósítás
Digitális médiamixünk a közösségi médiamegoldások teljes körű használatával (Facebook képes és videós hirdetés, carousel, canvas, YouTube Pre-roll) indult, majd full page videós megjelenéseket, valamint egymással kommunikáló, figyelemfelkeltő display hirdetéseket is elstartoltattunk. A kreatívok túlnyomó része mobilon futott, a két ünnep közötti időszakban azonban a felhasználói szokásokhoz igazítva, az átlagnál magasabb volt a connected TV-n megjelenő videók aránya is.
Eredmények
A mindössze 6 napos kampányidőszak alatt majdnem 30%-kal több videós megtekintést hozott a kampány a tervezetthez képest. Végül a vártnál 2.5-ször több reklámmegjelenés realizálódott. A nagyméretű full page layer 100% viewability mellett 5% feletti átkattintási arányt produkált, míg a 24.hu-s egyedi megjelenésünk is magasan az átlag feletti eredményt hozott. Így elmondható, hogy bár a főszereplőknek – SPOILER ALERT – sikerült megszökniük a börtönből, a kampányunknak a siker elől már kevésbé.
Sütiket használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. További részleteket a sütitájékoztató tartalmaz.