Hogy mitől lesz igazán jó egy süti, azt még nem tudjuk pontosan, azt azonban igen, hogy mitől működik egy kampány. Ennek legújabb bizonyítéka a Dr. Oetker számára készített 2023-as tavaszi koncepciónk. A főleg influencerekkel megtámogatott, Instagramon és TikTokon futott dupla kampányunk a tervezett átkattintások számát 11%-kal múlta felül.
Egy angol mondás szerint a jó barátok képesek megváltani a világot egy csésze tea és egy szelet isteni sütemény mellett. Márpedig a sütnijó! oldalán nincs hiány fantasztikus süteményes receptekből, így az alap adott volt a világmegváltáshoz. A feladatunk a sütnijó! oldal az "Otthon sütni jó!" éves koncepció erősítése volt. A kampányba olyan véleményvezéreket vontunk be, akik kellően nagy eléréssel rendelkeztek a meghatározott célcsoport körében.
A 2023 márciusától április elejéig futott kampánnyal a 25-59 éves, sütés iránt érdeklődő, AB státuszú háziasszonyokat céloztuk meg. A sütnijó! receptoldal népszerűsítése mellett célunk volt még, hogy a Dr. Oetker sütési adalékok (kiemelten az Instant Élesztő, a Sütőpor és a Vaníliás cukor) iránt is megugorjon a kereslet.
Megvalósítások és eredmények
Egy édesség recepteket összegyűjtő oldal számára a húsvéti időszak kiemelten fontos, ráadásul ezekben a hetekben a verseny is kiélezettebb a piacon. A kampányban a családi közös ebédek, a baráti látogatások élményét szerettük volna bemutatni a különböző közösségi média felületeken. Ehhez olyan influencerekre volt szükségünk, akik remekül rezonálnak az általunk bemutatott hangulattal. Szintén fontos szempont volt a véleményvezérek kiválasztásánál, hogy a fókuszt a hitelesebb tartalomgyártókra irányítsuk. Így esett a választásunk többek között Mautner Zsófira, aki a kampányban a legnagyobb elérést biztosította közel 70 ezres követőtáborával. Vele párhuzamosan Vitális Lilla, szintén az Instagramon, 20 900 követőjének mutatta be tavaszi koncepciónkat.
Letaroltuk a közösségi médiát
Húsvéti kampányunk az Instagram mellett TikTokon futott, ahol a 76 800 követővel rendelkező, a sütés-főzésben otthonosan mozgó Paulina Suga segítségét vettük igénybe. Minden esetben hangulatos videós tartalmak születtek, amelyekben olyan fogásokat készítettek el a felkért Influencerek, amelyek szorosan kapcsolódnak a húsvéti asztal menüjéhez és a Dr. Oetker felhasználható alapanyagaihoz. A legnépszerűbb videónkat több mint 16 ezerszer játszották le, és több mint 400 lájkot kapott. A kampány végül 154 ezer kattintásnál állt meg. Az egy kattintásra költött mindössze 87 forint pedig nem csak a mi, de partnerünk mindennapjait is megédesítette.
@sugapaulina A brióst fonhatjátok is, tekerve kicsit gyorsabb🙈😃 Süssetek most is a Dr. Oetkerrel valami finomat, húsvétra remek a sonkához is🤤 (mondjuk málnával még nem próbáltam) #reklam #droetker #husvet #brios ♬ Cooking Time - TonsTone
@sugapaulina Az elkészítésénél már csak az evése megy gyorsabban😋 Idén is remek dekortermékekkel készült a Dr. Oetker, alig vártam hogy kipróbáljam valamihez😍 A húsvéti asztalra dísznek vagy ajándéknak is mutatós, gyerekek tuti szívesen elpancsolnak vele🙈 Színezett fehércsokit is lehet a díszítéshez használni🐥 #otthonsutnijo #husvetikeksz #droetker #husvet ♬ eredeti hang - Paulina Suga
Tavasszal a vegánok is jól jártak
A sütnijó! oldal és a hagyományos Dr. Oetker termékek promóciójával párhuzamosan a cég Cuisine Vega termékének bevezetése is elstartolt. Mivel kifejezetten vegán hozzávalóról beszélünk, így a feladat nehézségét az adta, hogy a közösségi média felületeken megtaláljuk a vegán közösségeket. A kampányba vegán véleményvezéreket vontunk be, akik hitelesen tudták bemutatni a Dr. Oetker Cuisine Vega vegán főzőtejszínét.
Amíg Veganeeta (Árvai Anita) vegán étterem és magazin tulajdonos a grillezés élményét kapcsolta a termékhez, és klasszikus módon, igényes receptvideót készített, addig Fancsikai Eszter – az ismert „nemakarokbeleszólni” hármas vegán tagja – humorosan tálalt tartalmakkal állt a közönség elé. Utóbbiak olyannyira sikeresnek bizonyultak, hogy más influencer is ajánlotta azokat követőinek, további nézettséget generálva a tartalomnak.
A siker pedig itt sem maradt el, hiszen a legnézettebb videót több mint 98 ezerszer játszották már le, és 5 ezernél is több lájkot kapott.