Kerékpárra pattanva négy dologról álmodsz: megfelelő kerékpárútról, egyszerű tájékozódásról, barátságos autósokról és egy jó bringáról. Utóbbiról a MOL Bubi, a hírverésről a neo gondoskodott. És hogy sikerült? A főleg az Indexen, a HVG-n, a Telexen és a 24.hu-n futott digitális kampányunk során kiemelkedő, 3 720 applikáció-letöltés indult.
Kampányunk célkeresztjében a már regisztrált Bubi felhasználók, valamint a városi biciklizés lehetőségére nyitott budapestiek álltak. A fő célt az jelentette, hogy megerősítsük a közönség fejében: a MOL Bubi közbringarendszer esszenciális része a városi életnek, hiszen versenyképes alternatívája a közösségi és az autós közlekedésnek. Másodlagos üzleti célként pedig a Bubi felhasználók táborának gyarapítását, az új applikációt letöltők számának növelését, valamint a használat még gyakoribbá tételét tűztük ki.
Elérés növelése
A kampány első felében a láthatóság növelésére, a széles elérésre fókuszáltunk. Ehhez olyan nagy látogatottságú oldalakon, nagy letöltésszámmal rendelkező mobil alkalmazásokban futtattunk fix, idő alapú megjelenéseket, mint az Index, a HVG, a Telex vagy épp a 24.hu. Ezeken belül is – az olvasótáborát tekintve applikáció használatban két legerősebb oldal – a 24.hu-nál és Indexnél külön hangsúlyt kaptak az applikációs megjelenések. Így az app letöltések szempontjából affinis rétegeket tudtunk elérni, amivel csökkentettük a meddőszórás mértékét. Mindezt kiegészítettük célzott, programmatic rendszerben futtatott hirdetésekkel, hogy lefedhessük a teljes célcsoportot. Közönségünk médiahasználati szokásait figyelembe véve a mobil megjelenések alapvetően nagyobb hangsúlyt kaptak a teljes kampány során.
Forgalomterelés
Már a kampány első szakaszától kezdve nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy minél több potenciális Bubi felhasználót tereljünk a landing oldalra, ezzel is elősegítve a bevonódást. Ehhez natív és display programmatic rendszereken futtattuk a hirdetéseinket, illetve Facebook, Instagram és Google keresőbeli megjelenések segítségével tereltük a felhasználókat a weboldalra vagy az applikációba.
Konverzió maximalizálás
Amint tudatosítottuk az emberekben a megújult MOL Bubi előnyeit, a felhasználóbázis növelésére irányítottuk a fókuszt. Ahhoz, hogy a konverziós útvonalon végig kísérhessük az érdeklődőket, és ösztönözni tudjuk őket a szolgáltatás kipróbálásra, Google keresőben futó, továbbá az applikáció letöltésre optimalizált kampányokat indítottunk. Minden megoldás jelentős volumenű új regisztrálót hozott. A kampányhoz végül kiemelkedően nagy érdeklődés társult, hiszen 32%-os átkattintási arány született.
A kampány a megjelenések és a kattintások mellett a regisztrálók és a szolgáltatást használók számában is jól teljesített. Ezzel azonban a MOL Bubi kampánynak még nincs vége, ősszel érkezik a folytatás. Reményeink szerint legalább ilyen szép eredményekkel. Mi biztosan jól megtekerjük majd azt a kampányt is, hiszen „Bicycle, bicycle, bicycle, I want to ride my bicycle…”