Belsős projektnek indult - világpremier lett belőle
Moneytou néven, a Viberbe beépülő azonnali pénzküldő és -fogadó szolgáltatás indult el a napokban. A funkció a világon legelsőként Magyarországon lesz használható; felkészül Ukrajna, Szerbia, Románia és Bulgária! A koncepció megszületésétől a piacra dobásig eltelt közel másfél év alatt a Neo Interactive digitális tartalom- és reklámvállalat szakemberei végezték a marketing mix feladatait a szolgáltatás-tervezéstől a brand létrehozásán keresztül a hazai bevezető kampány teljes megtervezéséig és kivitelezéséig.
Az alap
Mindezt a Mastercarddal és a Rakuten Viberrel szorosan együttműködve, hiszen mindkét multicég számára kiemelkedő fontosságú ez a projekt. Nem csoda, hogy a budapesti világpremier bejelentésen és sajtóeseményen részt vett a Rakuten Viber globális pénzügyi igazgatója, valamint a Mastercard üzletfejlesztésért felelős régiós alelnöke is.
A pénzügytechnológiai óriásvállalat a mobilfizetésben lép ismét nagyot előre. A Mastercard a legnagyobb versenytársával karöltve biztosítja ugyanis a Moneytou szolgáltatás háttérét nyújtó azonnali fizetést nyújtó platformot. A régiónkban különösen erős pozícióban lévő instant üzenetküldő applikáció pedig egy újabb azonnali küldési lehetőséget nyújt a felhasználóinak. Hiszen mostantól a szöveges, hang vagy képüzenetek, matricák mellett már pénzt is küldhetnek egymásnak Viberen az ismerősök. Ráadásul nagyon egyszerűen, pár gombnyomással, anélkül, hogy tudniuk kellene a fogadó fél bankkártya vagy bankszámla adatait.
A koncepció
„A service design során a fintech világban alapelvárásként megjelenő egyszerűséget és gyorsaságot céloztuk meg. Azonban eközben kihívást jelentett, hogy mindezt a Viber ökoszisztémáján belül, az ottani kötelező elemek között és speciális programozási környezetben produkáljuk. Igazi kirakósjáték volt, hogy mit lehet, és mit nem. Ennek során a Viber maga is ’hozzánkfejlesztette’ a saját eszköztárát – mondta el Kiricsi Dávid, a Moneytou termékmenedzsere a neo-ban. „A branding is izgalmas kihívás volt, hiszen nem csak egyetlen országra vagy régióra, hanem kvázi az egész világra dolgoztunk. Olyan névre volt szükség, ami amellett, hogy kreatívan és karakteresen fogja meg a szolgáltatás lényegét, még nincs lefoglalva. Több száz névverzió közül esett a választás a Moneytou-ra, voltak még jó nevek, de most már el sem tudom képzelni más néven. Soós Gergő volt a keresztapa – mármint a névadó, nem Don. Corleone”
„A reklámügynökségi életben nagyon ritka az ilyen holisztikus munkalehetőség. Hogy nulláról dolgozhass ki egy terméket vagy szolgáltatást, kitalálhasd a nevét, megkomponáld a teljes arculatát, részt vehess a marketing mix minden minden elemében, az árazástól a promócióig. Ráadásul úgy, hogy az első pillanattól kezdve nem (csupán) a magyar piacra szántuk a Moneytou-t.” – összegezte a projekt élményfaktorát Soós Gergely, a neo alapítója.
„Nagyon élveztem ezt a munkát! Örülök, hogy én lehetek a márka vizuális édesanyja” – tette hozzá Bolla Fanni, art director a Neo Interactive-ban. „A kezem alól került ki a logó, amiben manitura, a nagy indián szellemre és a peer-to-peer pradigmára utaló elemek szerepelnek. Ami mégsem lehetett túl bonyolult, hiszen nagyon kicsiben, a Viber chat extension-jei közötti ikonként is működnie kell jól felismerhetően, megkülönböztethetően.”
„Hogy okozott-e bármiféle fejtörést a bevezető kampány megtervezése? Á, nem, bébikönnyű volt…” – mondta Benkő Judit, a neo vásárolt médiáért felelős unitjának vezetője. „Hacsak azt nem vesszük figyelembe, hogy az összes eddigi kampányunkhoz képest teljesen új helyzetet jelentett, hogy a landing page nem a weben van, hanem a Viberben. Amelyről a felhasználók a regisztráció során tovább lépnek magába a Moneytou-ba, azaz egy úgynevezett chat extensionbe, vagyis kvázi egy appon belüli appba szintén a Viber ökoszisztémában. Eddig még követhető? Ha igen, az jó, mert mi is pont arra törekedtünk, hogy követhető legyen a user az applikáción kívüli webes hirdetésektől a regisztráció pillanatáig. Másfelől szintén járatlan út, hogy a reklámok egy része a Viber felületein jelenik meg, így a Rakuten Viber csapatával való együttműködésnek köszönhetően a legújabb, a magyar piacon eddig még nem használt hirdetési megoldásokat is használhatjuk, tesztelhetjük, egyedi targetálási technikákat vethetünk be, és ugyancsak velük szorosan együttműködve alakíthattuk ki a kampány mérési tervét.”
Novák Ferenc, a neo business unit leadere szerint „az egész viberes együttműködés oda datálódik vissza, hogy 2017-ben saját szakállunkra készíttettünk egy reprezentatív kutatást a hazai viberezőkről. Amiben nagyon sok meglepő eredmény volt. Nem csak nekünk, de mint kiderült, a Viber számára is. És ez aztán ötleteket is adott… Valamint azt a státuszt, hogy a Neo Interactive a Rakuten Viber business development agencyje lett.”
Az agilis szolgáltatás-fejlesztés és projektmenedzsment során hónapról hónapra mind jobban körvonalazódott, hogy az eredeti „belső” ötletből valami igazán nagy dolog tud kinőni. A projekt még 2018-ban a NeoPay nevű önálló projektcégbe került, majd a közelmúltban kockázati tőke-befektetést is kapott az Exim Exportösztönző Magántőkealapot kezelő GB & Partnerstől. Ennek megfelelően Moneytou ma már önálló útját járja.
Bronz díjat nyert a Moneytou a 2020-as Hipnózison. Magyarország egyetlen nemzetközi zsűrit felvonultató reklámos versenyén, kategóriájában egyedüliként kapott elismerést a Mastercarddal és a Rakuten Viberrel közösen megalkotott szolgáltatásunk.
Nézzétek meg a kampányról készült case study videónkat!
Sütiket használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. További részleteket a sütitájékoztató tartalmaz.