Dolgozz keményen, légy kedves, egyél pizzát! Ezzel a jelmondattal futottunk neki a Ristorante Keep On Playing kampányának. És hogy mennyire megérte a sok átpizzázott éjszaka, azt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a kampány a kitűzött KPI-okat egyértelműen túlszárnyalta. Az általunk javasolt látványos és változatos formátumok, célzási stratégia és folyamatos optimalizálás eredményeként több mint 4,5 millió felhasználót értek el a hirdetések. Bár a kampány fő céljaként az imázsépítést és az elérés maximalizálását tűztük ki, emellett igazán jó átkattintási arányt is sikerült szállítanunk, amelyben elévülhetetlen érdeme volt néhány új kommunikációs platformoknak is.
A számok igazolták, hogy a fiatalabb célközönség (18-39 éves városi nők és férfiak, akik nyitottak az életet kényelmesebbé tevő megoldásokra) rendkívül jól reagál arra, ha a „Facebookon túli” közösségi csatornákon (Tinder, Snapchat, Pinterest, TikTok, Spotify) is megszólítjuk hirdetésekkel. Emellett bebizonyítottuk: ha a kreatívok illeszkednek a fiatalok által látogatott platformokba (pl.: Gamestar, IGN), akkor könnyedén túlszárnyalhatjuk az iparági átlag átkattintási arányt.
Sikert hozó új platformok
Mivel fiatal célcsoportról beszélünk, így adta magát, hogy a kampányt influencerek bevonásával hangosítjuk fel. Azonban a hagyományosnak mondható Instagram megjelenések mellett azokon a platformokon is feltűntünk, amelyeknek elsődleges felhasználói bázisát a fiatalok jelentik (Twitch, TikTok). Végül a három csatornán összesen másfél millió embert sikerült elérnünk.
A legjobb számokat Cristijan Twitch gamer és Sápi Vivi TikTokker hozta. Míg Cristijan csatornáján egy hónapon keresztül látható volt a Ristorante logója és pizzái, amivel összesen 345 ezer embert értünk el, addig Sápi Vivi videója minden várakozásunkat túlszárnyalta. A cikk készítésének idején ez a szponzorált tartalom már 130 ezer kedvelésnél, valamint 932 ezer megtekintésnél jár – ezek a számok a szponzorált tartalmaknál kiemelkedő eredménynek számítanak.
@viviensapi Nem gondoltam volna, hogy ez lesz egy szelet pizza miatt! 😳🍕 Inkább osztozzatok! 😅 #játssztovább #Ristorante #reklám ♬ Monster - LUM!X & Gabry Ponte
Amire büszkék vagyunk
Filák Olivér, a Dr. Oetker digitális menedzsere elmondta: „A változatos médiamix hatékonyan támogatta mind az üzleti, mind pedig a kommunikációs céljainkat. A kívül-belül megújult online aktivitással nem csak új területekre merészkedtünk, de megtettük az első sikeres lépéseket is a márka megfiatalításának irányába. Az influencer kampány eredményeire különösen büszkék vagyunk, ugyanis a meggyőző számok mellett minőségi tartalmak születtek, melyek egyaránt dicsérik a jól kiválasztott véleményvezéreket és a hatékony projektmenedzsmentet is”
És bár azt nem tudjuk, milyen recept alapján készülnek a Ristorante pizzái, egy biztos, minket segítettek abban, hogy egy kreatív kampányt a lehető leghatékonyabb módon tudjuk tálalni. Köszi szépen, Ristorante! Máskor is számítunk rád… Te pedig számíthatsz ránk.