Első alkalommal készített átfogó kutatást az influencerpiacról, majd a retail mediára fókuszált az IAB Hungary, amely új elnökséget és munkacsoport-vezetőket is választott. Papliczky Pál ügyvezető igazgató segítségével tekintettük át a szakmai szervezet elmúlt évét.
Áttörés előtt a hazai retail media piac
Azt követően, hogy az IAB Hungary 2024 nyarán megjelentette a magyarországi influencerpiacot feltérképező 360 fokos kutatásáról szóló Influencer Insight Hungary 2024 kiadványt, ősztől kezdődően retail media témában jelentkezett új tartalmakkal. A tavasszal alakult Retail Media munkacsoport Retail Media Kalauz 2024 címmel készítette el a magyar piac első átfogó alapozó edukációs anyagát e témában. Ezt követően, novemberben a hazai retail media helyzetét az e-kereskedők körében feltérképező kutatást mutatott be a PwC az IAB szakmai közreműködésével. A munkacsoport már idén januárban adta ki Omnichannel Retail Media Kalauzát az IAB Europe kiadványa alapján. Emellett a retail media első alkalommal került be az AdExbe: a szektor 821 millió forintos reklámbevételt könyvelhetett el a tavalyi évben.
Áttörés előtt a hazai retail media piac
Azt követően, hogy az IAB Hungary 2024 nyarán megjelentette a magyarországi influencerpiacot feltérképező 360 fokos kutatásáról szóló Influencer Insight Hungary 2024 kiadványt, ősztől kezdődően retail media témában jelentkezett új tartalmakkal. A tavasszal alakult Retail Media munkacsoport Retail Media Kalauz 2024 címmel készítette el a magyar piac első átfogó alapozó edukációs anyagát e témában. Ezt követően, novemberben a hazai retail media helyzetét az e-kereskedők körében feltérképező kutatást mutatott be a PwC az IAB szakmai közreműködésével. A munkacsoport már idén januárban adta ki Omnichannel Retail Media Kalauzát az IAB Europe kiadványa alapján. Emellett a retail media első alkalommal került be az AdExbe: a szektor 821 millió forintos reklámbevételt könyvelhetett el a tavalyi évben.
Adathasználat 2025-ben, felértékelődő médiaminőség
Szeptemberben a szervezet Adat, illetve Analitika munkacsoportja tartott közös, az adatvezérelt marketing témájával foglalkozó workshopot, ahol a third-party cookie-k, az átalakuló adatpiac és a mesterséges intelligencia használatát 2024 augusztusa óta szabályozó AI Act került fókuszba. Októberben pedig az IAB Hungary All Eyes on Attention & Media Quality címmel szervezett angol nyelvű szakmai délelőttöt a Tailwind és az Integral Ad Science partnereként.
Új elnökség, új munkacsoport-vezetők
Januárban a magyar IAB új elnököt és elnökséget választott a 2025-ben kezdődő hároméves ciklusra. Sopov István kilenc év után nem indult újra a szervezet vezető pozíciójáért, de az elnökség tagja maradt. A taggyűlés Lunczner Ádámot, a Mindshare innovációs igazgatóját választotta meg elnöknek. A Médiaszekció élére Magyarfalvi Éva (Használtautó.hu/UP Saleshouse), az Adat munkacsoport élére Rusvai Richárd (Data Innovation) került, az Influencer munkacsoport vezetője Forgács Mariann (Be Social) lett, a Programmatic munkacsoportot pedig Zölei Ármin (HOPPex) irányítja.
Díjazták a legjobb videós hirdetéseket és a legjobb szakdolgozatokat
A videós reklámokat díjazó versenyt másodszorra hirdette meg az IAB Hungary Digitális videó munkacsoportja. A díjátadót a Video 2025 IAB Café rendezvényen tartották, ahol social, in-stream és hosszú formátum kategóriában hirdettek győzteseket. Hatodik alkalommal zárult le a Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről elnevezésű pályázat. A versenyre benevezett 26 alkotásból nyolc került a döntőbe, ezúttal három pályázó és konzulenseik részesültek pénzbeli jutalommal járó elismerésben.