A connected TV-s hirdetések alapjaiban fogják megmozgatni a digitális piacot, hiszen esetükben alacsony a reklámzaj: a felhasználók csak két-három hirdetéssel találkoznak, vagyis nagyobb mértékű lesz a figyelem és a bevonódás is. Ezenfelül ezekkel a nagy képernyős hirdetésekkel kiválóan lehet célozni, remekül mérhetők, és a Z generációt is hatékonyan el lehet érni velük. Nem kérdés, hogy ezt a lehetőséget ki fogják használni a hirdetők. - Erdélyi Eszter, az Atmedia Csoport digitális vezetője
Az Atmedia Csoport részéről kézenfekvő volt, hogy piacvezető televíziós és sok szempontból élen járó digitális portfóliójával 2024 közepén belépjen erre az új területre – a connected TV-s piacra – mind az okostelevíziók menürendszerében, mind a streaming-és a FAST TV-szolgáltatások környezetében megjelenő hirdetésekkel.
A 2024-es digitális piacról összességében elmondható, hogy továbbra is a digitális videóhirdetés volt a legmeghatározóbb szegmens a displayköltéseken belül, és ez a bevételekben is érzékelhetően meglátszott. A videó tehát növekedésben van, ahogyan már 2023-ban is így volt.
Emellett a felhasználók tavaly is egyre több online videós tartalmat fogyasztottak, és ez az Atmedia-portfólión is tapasztalható volt: az év folyamán magasan piacvezetők tudtunk maradni a jogtiszta videók indítása és a videót néző felhasználók számát tekintve is.
Eddigi erősségeinkre továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk: itt a legfontosabb a minőségi elérés – töretlenül az Időkép biztosítja a legnagyobb elérést a portfóliónkon belül. De kiemelhetem sport- és férfi lifestyle tartalmú oldalainkat is, amelyek havi szinten összesen 2,7 millió főt érnek el (forrás: e-Gemius, 2025. 01., total, hazai 15+), ráadásul a felhasználók ezeken az oldalakon kimagaslóan sok időt töltenek el, ezért nemcsak a nagy sportesemények idején, hanem folyamatosan érdemes velük tervezni.
A digitális audióhirdetések piacán is jelen vagyunk az immár 3,5 éves szórakoztató audióplatformunkkal, amely 2025 elején nevet váltott: a PodPad most már Atalon.
Folytatódik a Linczényi Márkó és Hajós András által készített, többszörösen díjazott Probléma című műsor, de a hallgatók Kadarkai Endrével, Steiner Kristóffal, Czutor Zoltánnal és Simonyi Balázzsal is találkozhatnak nálunk. Ezzel a sokszínű kínálattal várjuk a hirdetőket a 2025-ös évben, amely során továbbra is igyekszünk kihasználni a multimédiás portfóliónkban rejlő szinergiákat. (X)