Digitális univerzalista tartalom- és reklámvállalat 2002 óta a márkák szolgálatában.
április 12. 16:07
Felkértük Bolla Fanni Art Director kollégánkat, hogy vezessen be minket az elmúlt évek UI trendjeibe. Cikkünk első részében a már egy ideje uralkodó megoldásokról olvashattok.

1. Neomorphism

Ez egy évek óta jelen lévő trend, amiben általában világos környezetben, a mélységgel és domborúsággal játszva, árnyékokkal emelik ki a különböző elemeket és felületeket. Ez nagyon kellemes összhatást nyújt és egy nagyon jól alkalmazható megoldás. Könnyedén ki lehet vele egyes elemeket emelni vagy éppen elrejteni. Ezelőtt a flat irányzatot részesítették előnyben, ami egyszerű, árnyék és mélység nélküli elemekből állt. Ez sokáig egyeduralkodó trend volt, erre reflexióként szerettek volna a tervezők egy olyan irányzatot, amiben van mélység, puhaság és textúra. Így született meg a neomorphism.

 

2. Dark mode

Amióta a különböző közösségi oldalakon és mobilos operációs rendszereken megjelent a dark mode, azóta egyre több weboldal és applikáció készül ebben a stílusban. A sötét mód egyik előnye, hogy pihenteti a szemet, valamint vannak olyan színek, amik inkább sötét móddal harmonizálnak. Ez teljesen más hangulatot tükröz, sokkal elegánsabb, és sok mindenre lehet használni, amire egy világos témát csak nehezen lehetne. Erre a megoldásra jó példa tőlünk a megújult HelloBlackFriday oldala is.

 

3. 3D illustrations

Ez néhány éve abszolút trend lett, főleg 2020-ban robbant be, ahogy a nagy horderejű dizájn oldalak elkezdtek 3D-s animációkat és illusztrációkat gyártani UI felületekhez. Ennek abszolút van létjogosultsága, miután a flat illusztrációk teljesen leuralták a piacot, üdítő újdonságok voltak a 3D-s, mély, puha, textúrás illusztrációk. Erre a trendre jó példák az Actimel weboldalán megjelenő illusztrációk.

 

4. Vivid colors

Régóta trendben van és úgy látszik, hogy az élénk színek használata nem akar kikopni a köztudatból. Azért szeretik sokan ezt a megoldást, mivel nagyon jól szimbolizálja a dinamizmust és a kreativitást. Ennek szellemében alkottuk meg a moneytou-t is, azonban igyekeztünk egy kellemes kombinációt választani: az alapja élénk narancssárga, emellett jelenik meg egy mély lila árnyalat. Ez egy erőteljes, élénk kombináció, mégis visszafogottabb, mint amit általában láthatunk.

 

5. Pastell & monochromatic illustrations

Ezt a trendet hívhatnánk az előző ellentétének is. Sokkal visszafogottabb és harmonikusabb színkombinációk jellemzik, nem az élénk színekkel, hanem jóval kifinomultabb módon hívják fel magukra a figyelmet. A monokromatikus (egyszínű) és pasztellszínekkel mélyebb hatást lehet elérni, még ha nem is annyira tűnik ki elsőre, mint az élénk színvilág.

 

6. Boxes on grid

Egy régi trend, ami talán soha nem fog eltűnni, mert rendkívül hasznos és hatásos. Leggyakrabban webshopoknál és képnézegetőknél használják, valamint azokon a helyeken, ahol markánsan el kell különíteni az egyes blokkokat – mint amilyen például a HelloBlackFriday.hu oldal. Általában lekerekítettek a boxok, nem használnak már nagyon kemény éleket, sarkokat ezeknél a megoldásoknál.

 

7. Minimalism

A minimalizmus egy igazi örökzöld. A lényege, hogy egy képernyőre csak annyi információt kerüljön, ami feltétlenül szükséges, emellett nagyobb formákat és rendkívül sok white space-t használnak ebben a trendben. Ezek segítik a könnyebb megértést, sokkal letisztultabb így az oldal. A white space-k azért is szükségesek, mert jelentőségteljessé válik tőlük a forma és a kiemelendő információ – ami ebben az üres térben van, arra kell figyelni.

 

8. Geometric structure

Ennél a megoldásnál az a jellemző, hogy a sarkokat nem kerekítik le, mert arra fókuszálnak, hogy kijöjjenek a négyzetes, téglalapos formák. Viszonylag jól lehet vegyíteni a puhább árnyékokkal és színekkel. Ezek az interface-k nagyon emlékeztetnek az újságokban látható elrendezésekre, kozmetikai és egyéb női termékeket árusító webshopok nagyon szeretik ezt használni.

 

9. Big typography

Az utóbbi években borzasztóan trendi lett, hogy hatalmas méretű typo-kat használnak, általában a főoldalak headerjében, first view-ban. Tehát ahogy rámegyünk az oldalra egy hatalmas typo-val találkozunk, ami kifejezi az oldal fő üzenetét. Ezekkel a typo-kkal szépen lehet játszani azzal, hogy fejezünk ki különböző tulajdonságokat és hangulatokat.

 

10. Brutalism

Ennek lényege, hogy minél nagyobb, minél figyelemfelhívóbb elemeket illesszünk össze, hogy egy figyelemfelhívó kompozíciót hozzunk létre. A brutalism-ban általában három trendet gyúrnak össze: big typo, vivid color és előszeretettel pakolnak bele beépített képeket, amik kijönnek a térbe és akár bele is lógnak a typo-ba, illusztrációba. A cél, hogy minél nagyobb és figyelemfelkeltőbb legyen az összhatás.

A képek forrásai:

A borítókép alkotója: Philip Legierski 
https://dribbble.com/shots/9517002--Light-Mode-Simple-Music-Player

1. Neomorphism: https://dribbble.com/shots/10108195-Pastel-Neumorphism

2. Darkmode: https://dribbble.com/shots/14384008-Estaro-Dark-mode-Task-Management-App
3. 3D illustrations: https://medium.muz.li/top-25-app-ui-design-inspiration-ideas-9-9706b63073ab
4. Vivid colors: https://ganzio.org/guide-to-ui-design-trends-for-2021/. (Diana Medviedieva, Green Illumination, )
5. Pastell : https://dribbble.com/shots/6757159-Goals-Habits-Tracking-App-Design-Concept/attachments
6. Grid: https://dribbble.com/shots/5813556-Photography-app
7. Minimalism: https://medium.com/@grifer163/filip-legierski-325d6e9e2919
8. Geometric: https://ganzio.org/guide-to-ui-design-trends-for-2021/. Offriginal (instagram), staromlynski.design (instagram),
9. Big typo: https://ganzio.org/guide-to-ui-design-trends-for-2021/. Stan Yakusevich, Vadim Drut,
10. Brutalism: https://ganzio.org/guide-to-ui-design-trends-for-2021/. Ilya Kulikov, Michał Rome

Legújabb hírek
A villámgyorsan változó digitális világgal tankönyvek néha nehezen tartják a lépést, így nem jön rosszul, ha az egyetemen szakmabeliektől, első kézből is érkezik néhány infó. Juci és Feri ebben próbált segíteni, amikor a tavalyi online óra után idén végre élőben mesélhetett digitális trendekről a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatóinak. Vajon hívnak még minket? A cikkből kiderül!
Kedd 16:22
A legtöbben a második hullám kezdete óta nem láttuk egymást személyesen. Bár már tökélyre fejlesztettük a home office-olást, kár lenne tagadni, hogy mennyire hiányzott mindannyiunknak a személyes kontaktus. Főként, hogy az elmúlt időszak nagy változásai miatt – bármennyire is hihetetlenül is hangzik – sok arcot most láttunk először élőben!
szeptember 15. 16:09
A nyár elején szőröstől-bőrüstül megújult a fővárosi közbringa szolgáltatás. A MOL Bubi alapjaiban újult meg: könnyen tekerhető kerékpárokkal, felhasználóbarátabb regisztrációval, vadonatúj appal és weboldallal, valamint kedvező árakkal igyekezett letarolni Budapest utcáit. Mi pedig gondoskodtunk róla, hogy a digitális térben mindenki tudomást szerezzen erről!
augusztus 26. 09:56
Ismerj meg minket!
Odett Finance manager
#Madeira, #hegyek, #trekking