A digitális fenntarthatóság (a fogalom boncolgatásával a későbbi írásokban több helyen is találkozhattok) kritikus jelentőséggel bír a vállalati szférában, tekintettel arra, hogy a technológiai fejlődés üteme és az adattömeg exponenciális növekedése jelentős környezeti és társadalmi problémákat generál. Az embernek mégis az az érzése, hogy a cégek még nem mernek vagy nem akarnak teljes mértékben elmélyülni ebben a témakörben. Ennek nyilván több oka van: adódhat ez ismerethiányból, a rövid távon való gondolkodásból, a piaci és ügyfélnyomás hiányából, és még sorolhatnám.
Rövid írásomat egyfajta bátorításnak szánom, és a teljesség igénye nélkül fogok javaslatokat, tanácsokat adni a témával való megismerkedés elősegítésére.
Nem lehet eleget ismételni, hogy a digitális fenntarthatóság nem csupán a környezeti lábnyom csökkentését jelenti, hanem a vállalatok hosszú távú versenyképességének és innovációs képességének a megerősítését is. Érdemes tehát ezt a stratégiát prioritásként kezelnünk. Egy vállalat vonzereje nem kizárólag az attraktív ajánlatok révén növelhető. A fenntarthatósági kezdeményezések hatékony kommunikációja szintén pozitív üzenet lehet a közönség számára. Célszerű ezért e két kommunikációs stratégia összehangolt alkalmazása, amely nemcsak a márka imázsát erősíti, de társadalmi felelősségvállalását is hangsúlyozza.
Ha hasonlattal kellene élnem, akkor a vitorlázás jut az eszembe, ahol a vállalatok kihasználják a technológiai innováció „szelét”, hogy előrehaladjanak, miközben odafigyeléssel csökkentik az erőforrás-fogyasztásukat, és növelik hatékonyságukat.
No de milyen lépések mentén haladjunk?
Az első és legfontosabb az oktatás és képzés a vállalaton belül, hiszen csak így növelhető az alkalmazottak tudatossága, képessége a digitális fenntarthatóság terén. Beszéljünk a témáról, és ne dugjuk homokba a fejünket! Egy fecske is csinálhat nyarat!
Elengedhetetlen a fenntarthatósági stratégia integrálása a tervezési folyamatokba, ideértve a kockázatkezelést és az innovációs lehetőségek felismerését.
Célszerű az olyan új, fenntarthatóbb technológiák fejlesztése és bevezetése, amelyek csökkenthetik a környezeti lábnyomot, és javíthatják az energiahatékonyságot.
Javasolt és hosszú távon gyümölcsöző az itthon még gyerekcipőben járó együtt gondolkodás/ cselekvés más vállalatokkal, esetleg civil szervezetekkel. A tudásmegosztás olyan, mint a folyók egyesülése: találkozásukkor erőteljesebbek lesznek, és messzebbre jutnak.
Összességében a digitális fenntarthatóság előremozdítása nemcsak etikai és morális kötelesség a magukat modernnek tartó vállalatok számára, hanem tulajdonképpen stratégiai szükséglet is, amely előrevetíti a hosszú távú sikert ebben a gyorsan változó üzleti környezetben.
Nem kétséges, hogy egy vitorlás nagyobb biztonságban van a kikötőben, de a vitorlásokat nem ezért építik.
Jó szelet!
- Kepes Katinka, a neo cégvezetője
Rövid írásomat egyfajta bátorításnak szánom, és a teljesség igénye nélkül fogok javaslatokat, tanácsokat adni a témával való megismerkedés elősegítésére.
Nem lehet eleget ismételni, hogy a digitális fenntarthatóság nem csupán a környezeti lábnyom csökkentését jelenti, hanem a vállalatok hosszú távú versenyképességének és innovációs képességének a megerősítését is. Érdemes tehát ezt a stratégiát prioritásként kezelnünk. Egy vállalat vonzereje nem kizárólag az attraktív ajánlatok révén növelhető. A fenntarthatósági kezdeményezések hatékony kommunikációja szintén pozitív üzenet lehet a közönség számára. Célszerű ezért e két kommunikációs stratégia összehangolt alkalmazása, amely nemcsak a márka imázsát erősíti, de társadalmi felelősségvállalását is hangsúlyozza.
Ha hasonlattal kellene élnem, akkor a vitorlázás jut az eszembe, ahol a vállalatok kihasználják a technológiai innováció „szelét”, hogy előrehaladjanak, miközben odafigyeléssel csökkentik az erőforrás-fogyasztásukat, és növelik hatékonyságukat.
No de milyen lépések mentén haladjunk?
Az első és legfontosabb az oktatás és képzés a vállalaton belül, hiszen csak így növelhető az alkalmazottak tudatossága, képessége a digitális fenntarthatóság terén. Beszéljünk a témáról, és ne dugjuk homokba a fejünket! Egy fecske is csinálhat nyarat!
Elengedhetetlen a fenntarthatósági stratégia integrálása a tervezési folyamatokba, ideértve a kockázatkezelést és az innovációs lehetőségek felismerését.
Célszerű az olyan új, fenntarthatóbb technológiák fejlesztése és bevezetése, amelyek csökkenthetik a környezeti lábnyomot, és javíthatják az energiahatékonyságot.
Javasolt és hosszú távon gyümölcsöző az itthon még gyerekcipőben járó együtt gondolkodás/ cselekvés más vállalatokkal, esetleg civil szervezetekkel. A tudásmegosztás olyan, mint a folyók egyesülése: találkozásukkor erőteljesebbek lesznek, és messzebbre jutnak.
Összességében a digitális fenntarthatóság előremozdítása nemcsak etikai és morális kötelesség a magukat modernnek tartó vállalatok számára, hanem tulajdonképpen stratégiai szükséglet is, amely előrevetíti a hosszú távú sikert ebben a gyorsan változó üzleti környezetben.
Nem kétséges, hogy egy vitorlás nagyobb biztonságban van a kikötőben, de a vitorlásokat nem ezért építik.
Jó szelet!
- Kepes Katinka, a neo cégvezetője