A 2023-as év sok pozitív meglepetést hozott. Egyrészt a médiatortán belül a digitális költés háromszor akkorát nőtt, mint 2021-ről 2022-re. Jó hír továbbá, hogy a hazai digitális bevételek megőrizték a súlyukat a globális platformokkal szemben, azaz nem folytatódott az utóbbiak térnyerése. A digitális videóhirdetés továbbra is a legmeghatározóbb szegmens a displayköltésen belül, ami a bevételekben is érzékelhető volt: a videós költés 2022-ről 2023-ra piaci szinten 8 százalékkal nőtt. Ezzel párhuzamosan a felhasználók egyre több online videós tartalmat néznek, ami az Atmedia portfólióján markánsan meg is látszik: tavaly a 2022-es év videóindítás-száma fölött teljesített a portfóliónk. Ez nagyrészt a TV2 Play műsorkínálatának volt köszönhető.
A digitális audióhirdetések piaca 25 százalékkal nőtt. Továbbra is ez a legdinamikusabban növekvő terület, egyre több hirdető ismeri fel a digitális audiós környezetben megjelenő hirdetések előnyeit. Az immár két és fél éves szórakoztató audióplatformunk, a PodPad egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Olyan népszerű tartalmakkal vágtunk neki az idei évnek, mint például a Linczényi Márkó és Hajós András által készített Probléma vagy Kadarkai Endre riportpodcastjei. Jelenleg 33 saját gyártású tartalmunk érhető el a platformon, de jön majd thriller, oknyomozó és sitcom hangjáték is. A podpad.hu oldalon az online audiószpotok értékesítésén túl nagy sikerrel működnek a natív, tartalomba ágyazott, mélyebb bevésődést generáló hirdetői kampányok is.
Portfóliónk 2024 januárjától a sporttartalmak bővítésével jelentősen megnőtt. A hirdetők nálunk érhetik el a leglátogatottabb sportoldalak, így az m4sport.hu, eurosport.hu, csakfoci.hu, Aréna4, motorsport.com és motor1.com felületeit, amelyek havi szinten 2,7 millió fős összesített eléréssel bírnak (forrás: e-Gemius, 2024. 01., total, hazai 15+). Melléjük csatlakozott idén az nb1.hu, a sport365.hu és az eredmenyek.com, még szélesebb lefedettséget biztosítva.
Eddigi erősségeinkre továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk. Az Időkép biztosítja a legnagyobb elérést a portfóliónkon belül, az IT/e-gaming tartalmak (Computerworld, PC World, GameStar, IGN, Mafab), valamint az online videót néző felhasználók számát tekintve is piacvezető szerepet tölt be az Atmedia a hazai sales house-ok között. A kereskedőház online portfóliója 2023-ban végig stabilan a második legtöbb egyedi felhasználót érte el a hazai lakosság körében (forrás: e-Gemius, 2023. 01–12., total, hazai 15+).
Ezzel a sokszínű kínálattal vágtunk neki a 2024-es évnek, amelynek során továbbra is igyekszünk kihasználni a multimédiás portfóliónkban rejlő szinergiákat. (X)
- Erdélyi Eszter, az Atmedia digitális vezetője
A digitális audióhirdetések piaca 25 százalékkal nőtt. Továbbra is ez a legdinamikusabban növekvő terület, egyre több hirdető ismeri fel a digitális audiós környezetben megjelenő hirdetések előnyeit. Az immár két és fél éves szórakoztató audióplatformunk, a PodPad egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Olyan népszerű tartalmakkal vágtunk neki az idei évnek, mint például a Linczényi Márkó és Hajós András által készített Probléma vagy Kadarkai Endre riportpodcastjei. Jelenleg 33 saját gyártású tartalmunk érhető el a platformon, de jön majd thriller, oknyomozó és sitcom hangjáték is. A podpad.hu oldalon az online audiószpotok értékesítésén túl nagy sikerrel működnek a natív, tartalomba ágyazott, mélyebb bevésődést generáló hirdetői kampányok is.
Portfóliónk 2024 januárjától a sporttartalmak bővítésével jelentősen megnőtt. A hirdetők nálunk érhetik el a leglátogatottabb sportoldalak, így az m4sport.hu, eurosport.hu, csakfoci.hu, Aréna4, motorsport.com és motor1.com felületeit, amelyek havi szinten 2,7 millió fős összesített eléréssel bírnak (forrás: e-Gemius, 2024. 01., total, hazai 15+). Melléjük csatlakozott idén az nb1.hu, a sport365.hu és az eredmenyek.com, még szélesebb lefedettséget biztosítva.
Eddigi erősségeinkre továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk. Az Időkép biztosítja a legnagyobb elérést a portfóliónkon belül, az IT/e-gaming tartalmak (Computerworld, PC World, GameStar, IGN, Mafab), valamint az online videót néző felhasználók számát tekintve is piacvezető szerepet tölt be az Atmedia a hazai sales house-ok között. A kereskedőház online portfóliója 2023-ban végig stabilan a második legtöbb egyedi felhasználót érte el a hazai lakosság körében (forrás: e-Gemius, 2023. 01–12., total, hazai 15+).
Ezzel a sokszínű kínálattal vágtunk neki a 2024-es évnek, amelynek során továbbra is igyekszünk kihasználni a multimédiás portfóliónkban rejlő szinergiákat. (X)
- Erdélyi Eszter, az Atmedia digitális vezetője