Adat, adat, adat… Röviden így is összefoglalhatnánk, hogy melyek azok a fő elemek, amelyekkel segítenek és egyben irányítanak is minket a techóriások a hirdetési piacon. Az nem újdonság, hogy az adat az új olaj, ám érdemes áttekintenünk az aktuális változásokat, hogy hatékonyak és naprakészek maradhassunk.
AI, but why?
2024-re talán már kissé elcsépeltté vált az AI, mert bár nagyon régóta itt van velünk, és a háttérben szorgoskodott (például a Metánál már 2006 óta AI segítségével épül a platform), 2023-ban nagyot robbant a téma. Mostanra az AI fejlettsége magasabb szintet ért el, így már saját kezűleg, közvetlenebb módon tudjuk kihasználni a lehetőségeit. A Google és a Meta is egyre több újdonsággal jelentkezik, mint például a generatív tartalmak, a hirdetésszövegek a Google PMax-kampányoknál vagy a mindkét techóriásnál elérhető képgenerálási lehetőségek.
Biztosított adatbiztonság
Ahogy gyűlnek az elérhető, begyűjthető és felhasználható adatok, úgy jelennek meg a fogyasztók és a piaci szereplők védelmét célzó szabályozások. Nemcsak jogilag kell azonban megfelelnünk, hanem technológiai oldalról is egyre több és szigorúbb feltételnek és szabálynak kell eleget tennünk. Példa erre, hogy a Google-nél korábban is létezett a Cookie Consent Mode, de a v2-vel még nagyobb hatást gyakorol a piaci szereplők, köztük a márkák lehetőségeire a digitális világban.
Automatizálás, ha akarod, ha nem
annál hatékonyabban működhetünk. A technológiai megoldásoknak köszönhetően a globális szereplők ebben is élen járnak – nemcsak a szolgáltatásokkal, hanem bevezetésük ütemét tekintve is. A Google, a Meta és a TikTok is lehetővé teszi, hogy bízzuk a rendszerre az optimalizálást, és ne mi állítsuk be manuálisan a kampányokat. Ezt a platformok olykor elég erőszakosan kényszerítik ránk: bizonyos korábbi funkciókat lekapcsolnak vagy automatikusan bekapcsolnak, és erősen csökkentik a célzás feletti kontrollunkat. Például ha a Metán kattintás céllal megyünk, az Advantage+ révén a rendszer „kedve szerint” kibővítheti a beállított célzást. Alapvetően e funkciók segítik az eredmények javítását, de az adatok és a beállítások feletti kontrollt túlzottan csökkenthetik. Ezért fontos, hogy megfelelően mérjünk, és a szükséges értékeket vizsgáljuk, láthatjuk tehát, hogy ami számít, az az adat, adat, adat…
- Varga András, a neo médiadivíziójának vezetője
AI, but why?
2024-re talán már kissé elcsépeltté vált az AI, mert bár nagyon régóta itt van velünk, és a háttérben szorgoskodott (például a Metánál már 2006 óta AI segítségével épül a platform), 2023-ban nagyot robbant a téma. Mostanra az AI fejlettsége magasabb szintet ért el, így már saját kezűleg, közvetlenebb módon tudjuk kihasználni a lehetőségeit. A Google és a Meta is egyre több újdonsággal jelentkezik, mint például a generatív tartalmak, a hirdetésszövegek a Google PMax-kampányoknál vagy a mindkét techóriásnál elérhető képgenerálási lehetőségek.
Biztosított adatbiztonság
Ahogy gyűlnek az elérhető, begyűjthető és felhasználható adatok, úgy jelennek meg a fogyasztók és a piaci szereplők védelmét célzó szabályozások. Nemcsak jogilag kell azonban megfelelnünk, hanem technológiai oldalról is egyre több és szigorúbb feltételnek és szabálynak kell eleget tennünk. Példa erre, hogy a Google-nél korábban is létezett a Cookie Consent Mode, de a v2-vel még nagyobb hatást gyakorol a piaci szereplők, köztük a márkák lehetőségeire a digitális világban.
Automatizálás, ha akarod, ha nem
annál hatékonyabban működhetünk. A technológiai megoldásoknak köszönhetően a globális szereplők ebben is élen járnak – nemcsak a szolgáltatásokkal, hanem bevezetésük ütemét tekintve is. A Google, a Meta és a TikTok is lehetővé teszi, hogy bízzuk a rendszerre az optimalizálást, és ne mi állítsuk be manuálisan a kampányokat. Ezt a platformok olykor elég erőszakosan kényszerítik ránk: bizonyos korábbi funkciókat lekapcsolnak vagy automatikusan bekapcsolnak, és erősen csökkentik a célzás feletti kontrollunkat. Például ha a Metán kattintás céllal megyünk, az Advantage+ révén a rendszer „kedve szerint” kibővítheti a beállított célzást. Alapvetően e funkciók segítik az eredmények javítását, de az adatok és a beállítások feletti kontrollt túlzottan csökkenthetik. Ezért fontos, hogy megfelelően mérjünk, és a szükséges értékeket vizsgáljuk, láthatjuk tehát, hogy ami számít, az az adat, adat, adat…
- Varga András, a neo médiadivíziójának vezetője